E-barometern: Försäljningen av barnprodukter och leksaker ökade

E-barometern E-handel

Dela detta inlägg

Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på email

I samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research släppte Postnord nyligen sin E-barometer för december 2020. I rapporten kunde vi se att det blev en rekordmånad för e-handeln, särskilt för barnprodukter och leksaker.

Under coronapandemin har Postnord publicerat sin E-barometer som månadsrapporter. Rapporterna bygger på siffror från företagets konsumentundersökningar, vilket kan jämföras med kvartalsrapporterna som också bygger på information från e-handelsföretagen.

Totalt ökade e-handeln i Sverige med hela 50 procent under december 2020, jämfört med december 2019.

Försäljningen av barnprodukter och leksaker ökade näst mest

I månadsrapporten för december 2020 visade det sig att hela 85 procent av den svenska befolkningen handlat på nätet. Den försäljning online som ökade mest var dagligvaruhandeln, som steg med hela 275 procent jämfört med december 2019.

På andra plats bland e-handelns raketer finner vi barnprodukter och leksaker.

Hela E-barometern kan läsas här hos Postnord. Vi tipsar också om att ta del av deras årsrapport som är publicerad på företagets YouTube-kanal.

Här på tossor.se skriver vi regelbundet om trender och kollektioner med barn- och/eller babyinriktning. Gå gärna till vår startsida för att se det samlade utbudet av Tossor från flera olika e-handlare.

Andra läste även